K čertu s tebou! Jak se z kletby stal podnikatelský nástroj (a Češi ho ještě neovládají)

Moderní doba dokázala vytvořit podnikatelský záměr z čehokoliv. Čím bizarnější, tím originálnější. Jen díky tomu se může například ze starého dobrého prokletí stát manažerská metoda, kterou dnes lze narozdíl od starých dobrých časů efektivně provozovat bez rizika upálení.

Jakkoliv se to zdá pitoreskní, pro úspěch podnikatelského záměru se v třináctém roce jednadvacátého století dá udělat opravdu cokoliv. Můžete si vybrat z nepřeberného množství odborníků na jakýkoliv druh vrtění psem počínaje experty na fixlování daní a konče… experty na zaklínání a prokletí.

k-bigpic

Esther Inglis – Arkellová podává základní přehled o tom, jak si prostřednictvím zaklínání zajistit kromě obvyklých nesmyslů jako zdraví nebo lásku druhé osoby, případně jak se někomu pomstít, také jak si vyzaklínat úspěch v podnikání. To všechno na přísně vědecky podloženém základě. Hlavní rada zní: V beznadějné situaci musíte být bezohlední.

V Česku se podnikatelé ještě efektivně proklínat nenaučili, přestože například Asociace malých a středních podniků a živnostníků upozornila na fakt, že v zavádění (staro)nových metod výrazně zaostáváme. Až se Češi naučí efektivně používat zakletí a proklínání, přinese to s sebou zásadní změny například v podnikatelské inkvizi dneška. Místo cifršpiónů by jednou mohli zaujmout školení inkvizitoři.

Zní to jako nesmysl. Žijeme ovšem v časech, která slovo nesmysl neuznává. Dnes se nesmyslu říká například startup a považuje se za nadějný způsob podnikání.

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s