CONFiDENTiAL: Apple své zaměstnance školí jako by šlo o členy sekty

“Zdánlivě to funguje výborně, ale jen do té doby, než to vidíte na vlastní oči,” říká jeden z bývalých prodejců Applu. “To si pak říkáte ´kterej č*rák může takhle mlít´?” Veřejná image Applu se mění. Z nakousnutého jablíčka poslední dobou stále častěji vylézají červi.

Server Gizmodo vytáhnul na světlo světa příručku pro zaměstnance společnosti Apple a nutno poznamenat, že z toho v ústředí nejhodnotnější společnosti světa asi nebudou mít velkou radost.

Z toho, co Gizmodo ukázalo, je patrné, že svět Applu se skládá ze dvou skupin lidí:

  • “GÉNIOVÉ.” To jsou zaměstnanci Applu a každý jablíčkář s dle příručky dostatečně vymydleným mozkem.
  • “TI OSTATNÍ.” To jsou ti ostatní, kterým je třeba za použití příručky mozek dostatečně vymydlit a pokud to nejde, “vymýtit je třeba termojadernou válkou.”

Příručka Applu ukazuje, s jak promyšlenou a důkladnou znalostí manipulativní a sebemanipulativní schopnosti lidské psychiky si společnost vybudovala postavení, které ji dnes umožňuje dle libosti terorizovat svět nekonečným používáním iKonického i.

Rotten-Apple

To, co začíná vzbuzovat stejně negativní emoci, jakou v dobách své tržní nadvlády vzbuzovala Nokia nebo Microsoft, je produktem odlidštěného marketingového systému, založeného na dokonalém předstírání lidskosti.

Apple tento systém ale dovedl k dokonalosti, která připomíná nejlepší praktiky ministerstva pravdy. Alespoň manuál Applu k používání zeměkoule k takové myšlence svádí. Pokud to tedy není další marketingový tah, čemuž by se nebylo co divit. A právě tahle podezíravost, kterou Apple čím dál tím víc vzbuzuje, by jednou mohla stát u jeho konce.

Advertisements

4 thoughts on “CONFiDENTiAL: Apple své zaměstnance školí jako by šlo o členy sekty

  1. Dobrý večer, myslím, že jsem to v textu někde zmínil: Celou tuhle událost bych nejspíš považoval za jednu z vydařených applovských metod totálního virálu. Kdyby tahle údajná příručka šla proti zájmům Applu, určitě by dokázal zabránit její medializaci. Možná trochu barnumská, ale reklama to je. A tohle Apple umí.

    1. Bohužel se mýlíte, Apple není všemocný, publikování by nezabránil a tento druh virálu (negativní kampaň vůči vlastní firmě) nepoužívá.

      Článek o údajném manuálu je spíš pomstou za soudní tahanici s Applem, Gizmodo totiž získalo několik měsíců před uvedením prototyp iPhone 4 a publikovalo jeho fotky. Cupertinská firma telefon ale chtěla z pochopitelných důvodů zpět.

      A falešný manuál? Text jsou bláboly, grafická úprava rozhodně neodpovídá designu Apple. Více k danému tématu najdete zde: http://jablickar.cz/budte-genius-aneb-jak-to-je-s-tajnou-priruckou-pro-zamestnance-apple/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s